A Girl Story

Sharing is Caring...(^_^)

Pemandu yg kasar..

Petang tadi, sy rasa x sedap hati je nak balik dari keje..macam nak singgah mana2 dlu..tp sy terpaksa balik jgk sbb BF sy sedang sibuk dgn kwn ofis die..lgpn, sy kesian gak, kalo jumpe nnt die balik lewat plak nek tren..

Dalam perjalanan pulang, sy drive dgn relax..bila sampai satu simpang nak ke arah umah saya, saya nampak kereta keluar ke jalan saya..kebetulan pulak saya kt sebelah kanan..untuk masuk ke simpang sblah kiri, sy pandu dgn laju sedikit, memotong kete tu yg sedang lembab sbb br masuk jalan(siap signal lg)..

Terkejutnya saya tetiba kete tu hon..sy wat xtau, "dah kenapa org ni??potong pn salah ke??"..saya pandu je dgn elok..sbb mmg bukan salah sy kot kalo sy potong die..die pn lembab..kerete tu kejar saya..saya jadi panik..sbb pemandu tu lelaki dlm lingkungan 40-an, penumpang semua lelaki(penuh satu kete)..saya lak sorang ppuan..

Kereta tu ke arah kanan, nak pandu sblh kete sy..sy jadi takut, dgn pecutnya trus masuk lorong sblh kiri yg kebetulan ms tu ade simpang 3(sempat signal lg tu..hehe)..dalam hati sy sebut,"ya Allah..selamatkan aku"..masa sy belok ke kiri, kete tu hon dgn kuatnya..mngkin die x puas hati kot sbb nak kacau sy x jadi..lepas dari tu, sy jln trus ke tasik titiwangsa semata2 nak ilangkan stress..fuhhhh...nasib baik die x sempat kejar saya lg..takut jgk kalo die ikut sy balik..abis la sy kene aim nnt..

Alhamdulillah sy selamat..smoga Allah bg perlindungan pada aku agar jauh dari segala bala dan kekejian manusia..amin








20hb Februari 2010, saya, syuk, aiman n sara akhir nye g bersuka ria di Genting yang dah lama kami plan..bermula dari One Utama, kami berkumpul tuk naik bas kt sana..leh tahan ramai gak, lebih2 lg org cina yg dah berumur..bak kata aiman, "ni org cina g berjudi ni, nak cover balik duit angpau die"..hehe..pape je la aiman..asalkan kte slamat kt sana n x join venture ngn diorg masuk casino tu..

Sampai je kt One utama tu, saya n syuk g bfast dlu..leh tahan lapar gak kami ni sbb kami bgn awal lgn gerak awal g OU sbb takut sesat..al-maklum la kami ni bkn biasa kt Damansara tu..kami mkn kt Baba Nyonya pnye cafe'..mkn bihun grg n kuih lapis..kenyang(bg sy x kenyang lg)..hehe..dah nak dekat kul 10, kami jumpe aiman kt tmpat bas n nek bas sama2..

Bermula nek bas, smpai la nek Gondola(cable car)..sampai puncak genting tu, kami trus masuk Outdoor Theme Park..trus nek buaian..ntah nape ntah sy rasa gentar lak nk nek tu..padahal dlu bukan men suke nek tu..myb sbb sy teringat citer muvi "final Destination" tu kot..pergh..leh tahan seram gak citer tu..pas men buai, kami nk men "Bumper Boat" tp aiman terlebih berat lak..haha...kecian..kami pn x jd men, trus g masuk indoor punye..men "sungai rejang" lak..x penah sy nek tu, sbb takut basah, at last, sy nek gak ngn BF tersayang sy ni..best gak..siap ambik video lg..haha..basah kuyup tudung sy..pas men"sungai rejang" tu, kami nek train lak..nak kasi kering baju basah ni..hahaha...

Lepas merentasi sungai, kami sanggup beratur semata-mata nak naik "antique Car"...mmg antik la kete ni..bkn sng nak jmpe kete camtu lg..time dating2 ni la naik kete ni..baru romantik..haha..ms kami ngah beratur panjang, kami jumpe 1 famili sebijik mcm kwn kami, x len x bukan Amy..mmg sebijik, pasangan die pn sebijik mcm GF die..haha..
Lepas mkn angin dgn antik car, kami nek "dragon Train"..ni pn agak kelakar...sbb kami nek je, kami yg jadi havoc..jerit mcm seram giler je...sampai org kt KFC tu sume pndang...hahaha..

Selepas penat menjerit, kami g jln2 ambik gambar..slps tu g isi perut sket...lapaarr...huhu...pas mkn, kami g men mainan yg menghabiskan duit...baling gelung msuk dlm botol...nasib kami x baik...hahaha...wat rugi je..pastu, kami nak men "Go-Kart"...malangnye sy n sara xle men..x cukup tinggi la..(T_T)...sedihnye...baru nak seronok2..

Last, kami masuk "Snow World" dlm kul 5.30..sblm tu kami tunaikan kewajipan kami sbg org islam, g solat jamak..ramai gak org dlm surau tu..smpi tunggu giliran nak ambik telekung..kt dlm "SW" kami dapat baju sejuk, kasut, n sarung tangan yg dah basah n (agak berbau sket)..pinjam je, pastu pulang balik..(^_^)..dlm SW ni best sgt...kami mula dgn men Snow War...pakat2 baling bola salji..pastu kami men gelonsor..pastu kami dpt minum yogurt free yg agak sejuk..n ambik gambar gna kamera hp senyap2...haha..sy n aiman buat 'angle snow'(x bape jadi sbb ais x tebal..last, kami men tanam2 org iaitu sy...aduhai..tp yg best nye, org len pn join gak tanam sy..wlaupn x knl, len bangsa n umur, kami men bersama2..yg paling comel ade dak cina kecik, comel je tanam sy..last2, sy jadi monster kt die..hehe..die siap baling ais kt sy lg..hehe sungguh comel..

Abis sudah cerita kami kt genting..kami balik mcm biasa, nek gondola n bas..tp ms balik tu, kami berlari nk kejar bas..takut terlepas la..haha..mmg seronok saat tu..
Aiman ajk kami g dinner kt satu tempat area2 damansara jgk..best gak..sbb kt sna leh order mcm2 jenis mknan pelik2..yg sy ingat, roti Dragon, chicken chop Maryland n air I Love U, Pink Panther..kami order, kami mkn berempat dalam 1 pinggan..mmg seronok..mkn sama2 camtu..bertambah muhibah hubungan kami ni..huhu

Inilah kisah kami berempat berdating n bersuka ria..seronok sgt..hope we create more activities for the next plan..thanks Bee, Aiman n Sara..


My Stick Family from WiddlyTinks.com


This is my lovely BF, Shukri Jusoh..i love him so much..he so cute and very patient with all my crazy think..he so cool..i love him so much..he also my English teacher..i felt secure when he's around me..hope we stay together with love forever n ever..insyaAllah..pray for me k..


LUCKY- Jason Mraz ft Colbie Cailat

Do you hear me,
I'm talking to you
Across the water across the deep blue ocean
Under the open sky, oh my, baby I'm trying
Boy I hear you in my dreams
I feel your whisper across the sea
I keep you with me in my heart
You make it easier when life gets hard

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
Ooohh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh

They don't know how long it takes
Waiting for a love like this
Every time we say goodbye
I wish we had one more kiss
I'll wait for you I promise you, I will

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
Lucky we're in love every way
Lucky to have stayed where we have stayed
Lucky to be coming home someday

And so I'm sailing through the sea
To an island where we'll meet
You'll hear the music fill the air
I'll put a flower in your hair
though the breezes through trees
Move so pretty you're all I see
As the world keeps spinning round
You hold me right here right now

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
I'm lucky we're in love every way
Lucky to have stayed where we have stayed
Lucky to be coming home someday

Ooohh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh
Ooooh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh


Assalamualaikum

Today, 17 Feb 2010, at 2 pm, I'm officially start my blog..its been a long time to create this blog..this is because I'm confusing how to make it or what the effect when I'm writing something in this blog..hope it will be fine, nothing bad..

the purpose i create this blog is to enhance myself to tell someone who love to know about myself and able to listen my crazy think about everything...i believe my lovely bf will be boring to listen my argue someday..hehe..but is OK..i still love him forever n ever..never change it except Allah SWT..

by the way, hello and assalamualaikum, my friends..anything suspicious, just give me a feedback..it will be my honor to hear that..

love n cute always,
elani (^_^)

About this blog

This blog is story about girl name Elani..u can get the experience that she had n share her problem with u guys..so, lets get some more information n knowledge that i want to share with..luck2!!

Followers